Enerzian blogi
Enerziaa viestintään
Juontaja, älä tee näitä virheitä – 9 ohjetta onnistuneeseen juontoon
Kävin pari kuukautta sitten tapahtumassa, jossa tilaisuuden juontaja ei ollut valmistautunut kunnolla. Oma huomioni [...]
Esihenkilöviestintä, jolla tapetaan työn ilo ja imu
Kesälomat ovat ohi ja moni työntekijä miettii ahdistuneena töihin paluuta. Parhaimmillaan töihin paluu on [...]
Huono johtaminen vaikuttaa työssä viihtymiseen ja työnantajamaineeseen
Huono johtaminen vaikuttaa työssä viihtymiseen ja työnantajamaineeseen Huono johtaminen on YLE:n vuoden alussa julkaiseman [...]
Esihenkilöviestinnän työkalupakki 4: Viisi vinkkiä psykologisen turvallisuuden luomiseen
Esihenkilöviestinnän työkalupakki 4: Viisi vinkkiä psykologisen turvallisuuden luomiseen Tiesitkö, että esihenkilöviestintää tarvitaan myös psykologisen [...]
Huono johtaminen ja puutteellinen viestintä tulevat veronmaksajille kalliiksi
Huono johtaminen ja puutteellinen viestintä tulevat veronmaksajille kalliiksi Huono johtaminen, puutteellinen viestintä ja joustamattomuus [...]
Taitava esihenkilö uskaltaa puuttua työpaikan ilmapiiriongelmiin
Taitava esihenkilö uskaltaa puuttua työilmapiiriongelmiin Työilmapiiri määrittää pitkälti, kuinka hyvin työpaikalla viihdytään. Esihenkilön tärkeimpiä [...]
Esihenkilöviestinnän työkalupakki 3:
7 vinkkiä, joilla saat tiimisi loistamaan Esihenkilöviestintä ja esihenkilön vuorovaikutustaidot ovat ratkaisevassa roolissa siinä, [...]
Esihenkilöviestinnän työkalupakki 2: Suunnittele, toteuta ja arvioi
Esihenkilö on tiiminsä tärkein tiedottaja Esihenkilöviestintä on olennainen osa ihmisten ja asioiden johtamista, ja [...]
Esihenkilöviestinnän työkalupakki 1: Mihin esihenkilöviestintää tarvitaan?
Esihenkilöviestintä on keino tutustua tiimiin Esihenkilöviestintä on tärkeä osa johtamista ja varsinkin aloittavalle esihenkilölle [...]
Pidä vaikuttava puhe – muista eetos, paatos ja logos!
Pidä vaikuttava puhe – muista eetos, paatos ja logos! Hyvä puhe vangitsee kuulijansa ja [...]
Onnittelupuhe: 10 vinkkiä onnistuneen puheen pitämiseen
Jos ajatuskin puheen pitämisestä saa polvet lyömään loukkua, nou worries - tässä artikkelissa saat vinkkejä sekä puheen laatimiseen että itse puheen pitämiseen.
» Lue lisää
Johda viisaasti: 10 vinkkiä toimivampaan esihenkilöviestintään
Johtamisella ja esihenkilötyöllä on valtava rooli työssä viihtymisessä, yhteisiin tavoitteisiin sitoutumisessa ja tuloksen tekemisessä. [...]
Esiintymistaito kuntoon: Kehonkieli paljastaa todelliset tunteesi
Puhetaitoon ei kuulu vain se, mitä puhut, vaan myös se, miten puhut. Kehonkielellä voi [...]
Kriisiviestintä mediassa: Miksi toimittajahaastattelua kannattaa harjoitella etukäteen?
Kriisi, on se sitten yllättävä ja ennakoimaton tapahtuma tai hitaasti hiipivä tapahtumaketju, paljastaa armotta yrityksen [...]
15 vinkkiä esiintymisjännityksen hallintaan
Yritysten kesäjuhla, valmistujaiset ja kesähäät lähenevät, ja moni jännittää jo tässä vaiheessa puheen pitämistä. [...]
Joulutarina Postin asiakaspalvelusta – mistä palvelusta?
Posti tietää, miten asiat tehdään asiakkaalle vaikeaksi. Joululahjapaketti voi seikkailla yllättävään paikkaan, josta sen saaminen [...]
Miksi ”Why” on (vieläkin) markkinoijan tärkein kysymys
Tunnettu bisnesguru Simon Sinek väitti aikanaan kuuluisassa TED-puheessaan, että asiakas ei osta sitä, mitä sinä [...]
Pakkaus voi luoda positiivista mielikuvaa brändistä – tai tuhota sen
Jokainen kuluttaja on varmasti joskus tuskaillut uuden tuotteen pakkauksen kanssa – on se sitten [...]
Vaikuta, älä suututa sähköpostiviestinnällä!
Lomien jälkeen sähköposti laulaa, mikä tarkoittaa enemmän ja vähemmän onnistunutta viestintää sekä roskapostia pursuavaa lootaa. [...]
Käännä esiintymisjännitys positiiviseksi energiaksi!
Minulta kysytään usein, miten esiintymisjännityksestä pääsee eroon. Vastaan yleensä, että ei mitenkään, koska esiintymisjännitys [...]
Juhlapuhe: näin pidät mieleenpainuvan hääpuheen
Hääpuhe tai juhlapuhe edessä? Oman lapsen / ystävän / sukulaisen häät edessä ja sinua [...]
Toimittaja soittaa, onko yrityksesi valmis?
Ansaittu huomio mediassa on aina uskottavampaa ja huomattavasti halvempaa kuin maksettu mainos. Eli jos toimittaja [...]
Kymmenen vinkkiä onnistuneen juhla- ja onnittelupuheen pitämiseen:
Valmistaudu: tiedä, kenelle ja miksi puhut. Tiedäthän lauseen "Tunne asiasi, sanat seuraavat?". Mieti mitä [...]
Esiintyjän 10 pahinta mokaa – ethän tee näitä?
Et tiedä kenelle puhut ja miksi puhut. ”Tunne asiasi, niin sanat seuraavat”, on monille [...]
Digimarkkinointi ja viestintä antavat taloudellista valtaa, pysyvätkö yritykset perässä?
Sitä mukaa kun viestintä on muuttunut yhä nopeammaksi ja kohderyhmät sekä kanavat pirstaloituneet yhä [...]
Yrityksesi käyttämä äänensävy muokkaa brändiä
Ihmissuhteissa tiedämme, että käyttämämme äänensävy eli se, miten asian sanomme, on yhtä tärkeää kuin se, [...]
Mainostajan pallit puntarissa: Lisää häröilyä markkinointiin!
Parempaa lihaa kuin Tinderissä? Kotimaista Hereford-lihaa kotiin toimittava Laidun Hereford uskalsi erottua kilpailijoista [...]
Asiakaspalvelun öökköset: Miten menettää asiakas 10 minuutissa
Murahda vastaus asiakkaan tervehdykseen, älä vahingossakaan hymyile tai ota katsekontaktia. Vähättele asiakkaan ongelmaa tai mitätöi [...]
Hutiloitu lehtijuttu voi nakertaa yrittäjän leipää
Toimittaja - eihän Sinulla ole liian kiire? Sanomalehtien toimittajia pidetään oikean ja väärän tiedon portinvartijoina [...]
Viestintä epäonnistuu – varsinkin kun sitä ei tehdä
Viikon sisällä on puhuttu paljon viestinnästä ja varsinkin sen epäonnistumisesta. Ensimmäisenä otsikoihin ja suuren yleisön [...]
Porua vai villoja – asiakastyytyväisyys vai asiakaskokemus?
Asiakaskokemus- vai asiakastyytyväisyyskysely - kumpaan olet törmännyt useammin? Jopa terveyskeskuksen aulasta löytyy hymynaamakone, joka kysyy, [...]
Vieraskynä: 5 vinkkiä englanniksi esiintyville
Puhutko työssäsi englantia? Saatko viestisi perille niin kuin olet tarkoittanut? Jos et, kokeile, olisiko sanattoman [...]
Onnistunut asiakaskokemus on tärkeä kilpailutekijä, mutta miten se tehdään?
Minut pysäytti tänään sähköisten kyselyjen ja selvitysten tekemiseen erikoistuneen tamperelaisen Surveypalin Facebook-seinältä löytyvä Gregory Yankelovichin [...]
Heittäydy ennakkoluulottomasti some-virtaan!
Olen vuosien mittaan yrittänyt opetella lukuisia some-sovelluksia, jotta voisin hyödyntää niitä omassa sekä asiakkaideni viestinnässä [...]
Äänesi voi olla voimavarasi – kehitä siis äänenkäyttöäsi!
Olemme kaikki törmänneet ääneen voimaan jossakin ilanteessa. Tunnistamme tutun näyttelijän mainoksissa ja oikein lämminääninen, iloinen [...]
Miten kerron yritykseni tuotteista ja palveluista kiinnostavasti?
Tiedät, että verkostotapaamisessa pääset esittelemään itsesi ja yrityksesi. Kädet hikoavat jo etukäteen ja lasket vimmatusti, [...]


























