Enerziaa viestintään!

Tarinankerronta

”Hyvä yritys- tai organisaatiotarina koukuttaa, koskettaa ja jää mieleen. Se on osa brändi-identiteettiä ja vastaa ennen kaikkea kysymykseen miksi.”

Lymyääkö teidänkin organisaatiossanne kiinnostavia tarinoita?

Olen aina rakastanut tarinoita. Jo alakouluikäisenä istuin tuntikausia lattialla lukemassa selkä olohuoneen patterissa kiinni ja syömässä pakastemansikoita. Luin lähes kaiken, mitä kirjastoautosta käsiini sain Enid Blytoniin Viisikoista lähtien. Neljännellä luokalla aloin kirjoittaa itse, ja kuudennella luokalla kirjoitin kokonaisen ainevihkon mittaisia kouluaineita. Tänä vuonna kirjoitan kirjaa Tampereen jugendrakennuksista, yrityshistoriikkia AGCO Powerista sekä pitkää novellia – ja tietenkin kirjoitan blogia aina kun ehdin!

Kuten jännittävät kirjatkin, hyvä yritys- tai organisaatiotarina koukuttaa, koskettaa ja jää mieleen. Se on osa brändi-identiteettiä ja vastaa ennen kaikkea kysymykseen miksi. Miksi yritys on olemassa? Miksi se on vahvempi alallaan kuin muut? Miksi se on pysynyt markkinoilla jo viisikymmentä vuotta?  Yrityksesi tarina voi kertoa myös sen erityispiirteistä, tavoitteista, arvoista ja tarkoituksesta, perustamisen kiinnostavista vaiheista, saavutuksista, ihmisistä, haasteista, kehityksestä sekä tulevaisuuden suunnitelmista.

Lymyääkö teidän organisaatiossanne kohderyhmäänne koskettavia tarinoita ja/tai blogiaiheita? Jos et tiedä, mistä lähteä liikkeelle, autan mielelläni. Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Esimerkkejä Enerzian tarinankerrontapalveluista

Esimerkkejä Enerzian tarinankerronta- palveluista

Tiedotteet ja esitetekstit

Tiedotteen / esitteen ei tarvitse vain kertoa mitä, vaan sillä voi kertoa kiinnostavasti miten ja miksi tuote / palvelu on olemassa ja erottua näin muista.

Verkkosivut ja sosiaalinen media

Erottuuko yrityksesi verkkosivujen perusteella kilpailijoista? Kiinnostava sisältö on kuningas verkossakin!

Sanoma- ja aikakauslehdet

Hyvä uutinen koukuttaa ja kiinnostava aikakauslehtiartikkeli viihdyttää – mutta miten se tehdään? Soita ja kysy lisää!

Asiakas- ja henkilöstölehdet

Tiedätkö, millaista sisältöä asiakkaasi / henkilökuntasi toivoo ja tarvitsee? Tehdään yhdessä kohderyhmiä kiinnostavaa lehteä!

Järjestö- ja ammattilehdet

Sisällöntuotanto on taitolaji, joka lähtee lukijakunnan tarpeista. Ideoin kanssasi juttuaiheita ja kirjoitan lehden sisällön tarvittaessa pääkirjoituksesta lähtien viimeiseen oikolukuun saakka. Soita ja kysy lisää!

Copywriter-palvelut

Kirjoitan myyvää tekstiä yli 20 vuoden kokemuksella. Asiakkaisiini ovat lukeutuneet mm. Nokia, Amarillo, Suomen Messut ja Kangasalan kaupunki.

Puheet

Puhe edessä, mutta aivot lyövät tyhjää? Ei hätää, sparraan tarvittaessa sekä sisällön että esiintymisjännityksen kanssa ja kirjoitan myös tarvittaessa puheesi toiveidesi pohjalta valmiiksi saakka.

Historiikit

Yleisen historian puolelta valmistuneena filosofian maisterina kirjoitan yritys- ja organisaatiohistoriikit ammattitaidolla ja sujuvalla otteella. Tällä hetkellä työn alla ovat AGCO Powerin yrityshistoriikki Kuvateksti Teemu Järventielle sekä kirja Tampereen jugendrakennuksista. Soita ja kysy lisää!

Asiakaspalautetta:

”Eila kirjoitti artikkelin Yrittäjäsanomiin yhtiömme toiminnasta ja uudesta teknologiainnovaatiosta. Valmiin jutun luettuamme hämmästyimme, miten Eila oli onnistunut kiteyttämään olennaisen yrityksemme liikeideasta ja teknisesti haastavasta teknologiasta selkeäksi ja ymmärrettäväksi kokonaisuudeksi.”

Jaakko Raukola CEO / Iscent Oy

Kiinnostuitko? Varaa aika, niin jutellaan lisää!