Enerziaa viestintään!

Interim viestintäasiantuntija ja viestintäpäällikkö

Merkityksellinen ja oikein kohdennettu viestintä voi tavoittaa kohdeyleisönsä paremmin kuin kallis mainoskampanja. Jos organisaatiossanne ei ole viestinnän asiantuntijaa, voit kokeilla kauttamme interim-viestintäasiantuntijaa sopimuksen mukaan.

Mitä tarkoittaa Interim viestintäasiantuntija tai viestintäpäällikkö?

Interim viestintäasiantuntija tai viestintäpäällikkö tarkoittaa väliaikaista tai määräaikaista viestinnän ammattilaista, joka tulee organisaatioon tietyn ajanjakson ajaksi tai tiettyä tehtävää varten. Tällaista asiantuntijaa voidaan tarvita esimerkiksi:

  • äkillisen resurssivajeen paikkaamiseen (esim. perhevapaan sijaisuus)
  • muutostilanteiden tai kriisien viestintään
  • ison viestintähankkeen, kuten brändiuudistuksen, läpivientiin
  • kun halutaan ulkopuolista näkemystä ja osaamista ilman pitkäaikaista rekrytointia

Interim-ammattilainen työskentelee usein itsenäisesti, tuo mukanaan kokemusta ja nopean toimintakyvyn, ja hänet voidaan palkata joustavasti tarpeen mukaan.

Vakuuta ja vaikuta – myös silloin, kun viestinnän asiantuntija / viestintäpäällikkö puuttuu

Tarvitsetko kokenutta viestinnän osaajaa tueksi juuri nyt? Interim-viestintäpäällikkönä / viestinnän asiantuntijana astun rinnallesi silloin, kun organisaatiolla ei ole omaa viestijää – tai kun kaipaatte lisävoimaa vaativaan viestinnän vaiheeseen.

Tuon mukanani selkeyttä, rakennetta ja vaikuttavuutta viestintään. Varmistan, että viestintä tukee yrityksen tai organisaation ydin(liike)toimintaa ja henkilöstön arkea – ja että viestinnän kokonaisuus toimii heti, ei vasta huomenna.

Viestinnän johtaminen ja strateginen suunnittelu

Sisäisen ja ulkoisen viestinnän kehittäminen

Viestinnän vuosisuunnitelmat, kampanjat ja lanseeraukset

Viestinnän koulutukset

Kriisiviestinnän ja muutosviestinnän tuki

Sisällöntuotanto ja kanavahallinta

Esihenkilö- ja organisaatioviestinnän sparraus

Kysy lisää!

Tarjoan joustavaa ja tuloshakuista viestintäkumppanuutta juuri silloin, kun sitä eniten tarvitaan – lyhytaikaisesti tai pidemmäksi aikaa. Ota yhteyttä ja jutellaan, miten voisin olla avuksi!

Esimerkkejä viestinnän ja markkinointiviestinnän palveluistani

Tiedotteet ja esitetekstit

Kärsivätkö tekstinne insinöörijargonista ja teknisestä munkkilatinasta? Vilisevätkö verkkosivut kirjoitusvirheitä ja kökköjä lauserakenteita? Tiedotekin pitäisi kirjoittaa, mutta pää lyö tyhjää? Ei huolta, sillä autan mielelläni tuottamalla  helppotajuisia ja kiinnostavia tekstisisältöjä vaikeistakin aiheista painotuotteisiin, someen sekä muualle verkkoon blogeista uutiskirjeisiin saakka.

Viestintästrategiat

Kun yrityksen tai organisaation tahtotila ja suunta ovat selvillä, tulisi se viestiä myös henkilökunnalle, asiakkaille ja yhteistyökumppanille selkeästi, innostavasti ja oikeissa kanavissa. Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Konseptisuunnittelu

Tiedätkö, miten ja missä kanavissa kannattaa kertoa yrityksesi  ja tuotteidesi vahvuuksista kohderyhmää puhuttelevalla tavalla? Jos tarvitset tässä sparrauskumppanin, ota yhteyttä!

Brändin ja maineenhallinta

Brändi on arvolupaus, joka tulee lunastaa kerta toisensa jälkeen. Brändi elää ajassa, siksi pelkkä brändin luominen ei riitä, vaan sitä pitää aika ajoin uudistaa. Autan tässä, kuten brändin luomisessa ja maineenhallinnassakin, mielelläni.

Viestinnän vuosisuunnitelmat

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja onnistunut viestintä ennakoi proaktiivisesti tulevaan. Autan mielelläni sisäisen ja ulkoisen viestinnän suunnittelussa ja ydinviestien hiomisessa.

Tuote- ja palvelulanseeraukset

Uuden tuotteen tai palvelun lanseeraus vaatii suunnitelman sen vahvuuksista ja myyntivalteista, kohderyhmistä, viestintä- ja markkinointikanavista ja viestinnän äänensävystä – muun muassa. Varaa aika ja kysy lisää!

Viestintäkampanjat

Jokainen organisaation muutos, projekti ja tapahtuma vaatii viestintää. Onnistunut viestintä taas edellyttää suunnittelua – mitä viestitään, missä, milloin, kenelle ja miten? Varaa aika ilmaiseen konsultaatioon!

Kriisiviestintä

Oikeanlaisella viestinnällä voidaan välttää kriisin syntyminen ja sammuttaa kytevät tulipalot. Hyvin hoidettu kriisi voi jopa lisätä luottamusta yritystä kohtaan. Joko teidän organisaatiollanne on kriisiviestintäsuunnitelma? Jos ei ja tarvitset apua sellaisen laatimisessa, ota yhteyttä!

Muutosviestintä

Muutos on uhka ja mahdollisuus. Muutosviestinnän tavoitteena onkin auttaa henkilöstöä, asiakkaita ja yhteistyökumppaneita ymmärtämään, mistä muutoksessa on kyse ja mihin sillä tähdätään.

Mediasuhteet

Mediaa ei voi hallita, mutta hyvät toimittajasuhteet ja tieto median tavasta toimia auttavat huomattavasti oman viestin läpisaamisessa mediassa – on kysymyksessä sitten tiedote, tiedotustilaisuus tai toimittajatapaaminen. Soita ja kysy lisää!

Asiakaspalautetta

Kiinnostuitko? Varaa aika, niin jutellaan lisää!